2011. szeptember 28., szerda

Túllövés napja 2011

Itt van hát az idén is ez a neves nap. Kicsit később jött mint tavaly, először azt gondoltam, hogy a mélyülő válság miatt, azután ahogy figyelmesebben is elolvastam a hivatalos közleményeket, kiderült, hogy a válságnál sokkal inkább nagyobb hatása van a dátum elmozdulására a számítási módszertan csiszolgatásának. Ha a ugyanazzal a módszertannal számolnak, akkor gyakorlatilag ugyanakkorra esik ez a nap, mint tavaly. Na ez viszont már a válság hatása: nincs növekedés? Lehet hogy tényleg elértük a biofizikai határokat? Elég gáz ez egy hitelre épülő pénzügyi rendszerben.

Hogy mi is ez a túllövés nap? Részletesebben most nem írom le. Egyrészt leírtam már tavaly, másrészt az idén már nagyobb figyelmet szentel neki a sajtó, különösen a blogoszféra (egy jó cikk pl. itt). Bár a mainstream hírek közé még mindig nem került be, legalábbis amennyire én láttam, hallottam. Kíváncsi vagyok, hogy a 7 milliárd elérésének az ugyancsak a közeljövőre (okt 31 az ENSZ szerint) datált napjáról vajon megemlékeznek-e majd...


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP